lördag 30 januari 2010

Apu på Kolmårdens djurpark.



Jga tänkte att nu när jag haft alla mina praktikperioder tänkte jag skriva lite kort om de olika platserna och vad jag personligen tycker var bäst med dem.

Rovdjur:

Det var första praktiken så jag visste inte riktigt hur det gick till men man kom in i det hela efter ett tag. Det mest positiva med den perioden var ju just att det är dessa djur om jag brinner för. Och jag vet hur underbart jag tyckte det var när jag fick gosa med tigerungarna, verkligen ett minne för livet!






Safari:

Den här gången kände man sig lite mer säker och vågade ta för sig lite mer. Och safari var en av platserna som jag ville ha praktik på, just för att det är en så stor blandning av olika djur. Man får kunskap om så många olika djurtyper, bårde många olika hovdjur och rovdjur. Jag hade väldigt kul och lärde mig en hel del.


Tropicariet:

Den här praktikplatsen ville jag verkligen inte ha. Så jag kom dit med en förutfattad mening, det här vill jag inte. Men tänk vad det kan ändras. Det slutade med att jag hade det riktigt trevligt och lärde mig en hel del. Fast jag är lite smått rädd för reptiler och jag har en spindelfobi, men jag klarade ju av det bra endå.


Kolosseum:

Och så senaste och sista praktiken. Det är den som jag har känt mig mest trygg i och haft det roligast. Jag känner också att jag kunde ta för mig mycket mer och lärde mig otroligt mycket. Och träning av djur är något som intresserar mig mycket, så det var intressant att höra om hur elefanterna tränas.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar