onsdag 20 maj 2009

Onsdag men känns som fredag

Då kommer det en långhelg då både torsdag och fredag är lediga dagar. Därför känns denna dag verkligen som en fredag och det gör inte mig något.
Det blir skönt att vila upp sig lite.
Idag stod Idrott och hälsa A och Djurhållning i park på schemat. Där emellan vad det en superlång håltimme.
På idrotten blev det till att springa runt strömmen eller spela fotboll, jag var duktig nog och hann göra båda. Och jag vann straffsparks tävlingen som vi hade i slutet av lektionen!
På djurhållning i park skulle vi ha redovisningar. För igår fick vi en uppgift att i en grupp på 2 - 3 personer leta information om de 4 stora (sveriges stora rovdjur) lo, brunbjörn, järv och varg. Sedan skulle vi ta det viktigaste och utifrån det prata inför klassen som om vi höll en lektion för någon som inte kunde något om dessa djur. Jag och två klasskompisar till mig fick järv. I arbetet skulle det ingå utbredningsområde, antal, hotstatus, jakt och media. I och med att vi fick arbetet igår kanske vi inte var helt förberädda, men med tanke på det gick det helt okej. Dessa ämnen känns som om det är mycket att disskutera kring, speciellt med en sal full med djurälskare.
Nu blir det till att vila upp sig och även plugga endel innan man ska tillbaka till skolan.

1 kommentar:

  1. Jag borde ha vunnit fotbollsgrejen! DU hade tuuuuuur! :DDD

    SvaraRadera